känslor o tankar

Fånge i mig själv
kommer inte ut
instängd
dömd att leva
inne i mitt jag, mitt fängelse



Gråt kan misstolkas
Andra ser svaghet i gråt
Andra ser brist på självkontroll
i gråt
Det är synd om dom som har
missförstått gråten

Gråten är en del av livet
Den är vår ventil
Att inte gråta är att förtränga
känslorna.
För mycket förträngd gråt, brister
förr eller senare.

Släpp gråten fri.. känn så mycket
lättare allt blir

Jag är Jag

 

Våga vara den du är

Våga vara till besvär

Satsa på att vara rak

 

Våga bjuda på dig själv

Stora, djärva planer välv

Vägra låta dig förtrycks

Ge dig själv en chans att lyckas

 

Lita på att du kan duga

Sluta upp att ängsligt buga

Strunta blankt i Jantes lag

Visa stolt att ” Jag är Jag”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0