ORO, TRÖTT LÖRDAG

Inte en blund inatt, lill pojken har feber, hela och va vid hans sida hela natten. Hatar när barnen blir sjuka. Jag har mkt att göra inför skolan, mkt arbeten ett prov, m.m...har inte enns börjat har sådan ångest över de.
Hur ska jag klara detta igentligen? Kom och tänka på att jag har i stort sätt i 15 år vart helt off..har enbart haft ytliga vänner...och detta i samband med anon....

Vem e jag igentligen? vem vill jag vara? måste jag va som andra vill? Jag tror jag aldrig har gjort de jag verkligen velat med allt. Har följt alla andra för att de velat det.
 
Jag är ju en libanesisk tjej, och många libaneser lever i ett strängt, liv. Men Inte alla jag hade det väl bra...jag fick lära mig att verkligen säga eller att våga säga det jag tycker. Men jag har alltid vart en sån person som hållt mig i bakrunden, för jag trodde alltid jag va till besvär...kände mig mkt som 3e hjulet...men det ledde väl mkt till denna sjukdom.

Igår mådde jag inte alls bra, hatade detta, hatade kroppsbilden på mig själv, hatade känslan av det jag kände, hatde att jag var tvungen till att äta alla målen, hatade ångesten som vräkte över mig.

Men det var igår och det kommer komma fler sådanna dagar, och jag måste va beredd på att kunna hantera det.
FAN varför måste man känna att man ska duga till alla andra men inte till sig själv?!..

varför måste man se ut på ett sätt för att bli accepterad idag? 

ne jag vet men jag känner en massa ilska i anon och allt det har lett til...vill känna mig ung, fri, glad, och
förväntansfull på livet.

Konstigt men jag känner mig normal när jag e i skolan, jag känner mig väl bemött av alla lärare, jag känner mig trygg, men samtidigt e jag rädd.

va ska jag göra, känns som om jag skriver i gåtor men gahhhh..help me!!

kram ANGELS//

Kommentarer
Postat av: fia

Alla har man dåliga dagar o bra dagar! d gäller bara att ta dom på rätt sätt! att inte döma sig sj för man har en dålig dag! man e inte sämre än alla andra för det! o detta me krav! du har ingen att leva upp till mer än dig sj! för när du lever o e du lina, mår dina barn ännu bättre!! tänk på det! Du e Lina, en härlig, framåt riktad, söt, fin, rolig, givmild, omtänksam snygg o hot o älskvärd människa!!!! glöm aldrig det! men du måste tänka på dig sj nu!!!! lova mníg det! kram

2011-01-30 @ 15:54:21
Postat av: Märta

Älskade Lina!!

Du har så rätt. De här ångestdagarna kommer att fortsätta att komma, och gå. Till en början ganska ofta men så småningom kommer de allt mer sällan. Det viktigta tror jag är att ha en konkret plam att följa så fort ångesten slår till. En lista där du kan pricka av allt du ska göra under en dag. Stryk över med färgpenna så kommer du snart bli uppmärksam på hur många saker du faktiskt klarar av, istället för att måla upp en bild av att du inte räcker till... Listan kan innehålla allt från att ta fram och äta frukost till att läsa godnattsaga för barnen...



Om du tror att jag ka vara till hjälp på något sätt så hoppas jag verkligen att du hör av dig!!! Om du vill ha hjälp med skolan inför nå´t prov eller så eller om du bara vill prata eller hitta på nå´t. Jag är bara glad om jag kan hjälpa till. Har fullt sjå med att få dagarna att gå utan att gå in i en massa destruktiva tankar. I bet you know what I mean...



Hoppas att vi kan ses snart! Det vore mysigt!

bamse kram. Tack för att du finns och för att du bloggar. Det hjälper mig mycket i min egen kamp mot alla hjärnspöken... Love you!

2011-01-30 @ 16:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0